Reportáže akcí

Filtrování obsahu

Nahled

8:15 jsme se potkali na Vítkovickém nádraží. Po seskupení a koupení lístků, jsme se přesunuli do vlaku jedoucím do našeho cíle, Frýdlant nad Ostravicí. Na nádraží ve Frýdlantu bylo mnoho skautů, kteří se vydali na Ivančenu. Po pár kilometrech jsme si zahráli na louce trojnožku se skauty i mimo Ostravu. Najedli jsme se, vzali kamínek, pokud jsme si ho nenesli už od nádraží a vydali se dál. Občas trochu poprchalo ale vždy jsme to přežili. Většinu cesty jsem byla vidět Lysá hora, nejvyšší hora Beskyd. Nástup ani zpívání u mohyly jsme sice nestihli ale i tak tam byla hlava na hlavě. Uctili jsme památku padlých skautů položením kamínku na mohylu, která se už příští týden začne rekonstruovat. Jako úsek jsme hledali co nejvíce měst z krojů ostatních skautů. Nejdále jsme našli Sušice. Na cestě zpět jsme zastavili, abychom si mohli procvičit práci s buzolou a splnit úsek. Dále jsme zastavili pouze v Malenovicích, kde jsme dojedli poslední jídlo. Vlak se pomalu prázdnil jak jiní skauti vystupovali.  V místě ranního srazu jsme se rozloučili a každý se vydal svou vlastní cestou.

Zapsal Oko

Po pdružinových a oddílovém pokřiku jsme si pověděli o dalších akcích a šli ven, kde proběhly úseky celoroční hry. Družiny určovali azimuty, přihrávaly si pomocí lakrosek, běhaly s míčkem... Další program pokračoval v klubovně. Nejprve se nakupovaly ostrovy do celoroční hry a pak jsme si zahráli několik veselých her. Po oddílovce porběhla oddílová rada a úklid klubovny.

08.04.2016
logo

Klasická sportovní akce začala vybíjenou s florblakama. Pak jsme se rozdělili na tři družstva a zahráli si turnaj ve florbalu a ve fotbálku. Proběhl rovněž další úsek celoroční hry.

Ostrava – Svinov, 16:51. Rychlík R858 vyjel z nádraží a naše brněnská výprava začala. Na cestu jsme dostali orientační úkol - počítat projeté železniční stanice.

Po dvou hodinách nás už v cíli čekal Hejkal a společně jsme se vydali do zamluvené klubovny

brněnských skautů. Den ale ještě neskončil a my se vydali dobýt hrad Špilberk, jako Švédové v roce 1645. Tam jsme pak ve stylovém prostředí pokročili v celoroční mezidružinové hře. Po dlouhém dni jsme se do spacáků zavrtali s nelíčeným nadšením.

Další den jsme vyrazili na výlet do Moravského krasu. Pro nácvik tábora na Slovensku jsme byli vysazeni po družinach s mapou trasy, kterou jsme měli ujít a vyznačeným shromaždištěm. Cestou jsme plnili úkoly týkající se místních zajímavých míst. Na místo setkání jsme dorazili všichni včas až na družinu Bobrů, která trpěla navigačními problémy. Kolem čtvrté odpoledne jsme se vrátili zpět do Brna. Před tamní klubovnou měli nové tartanové hřište, tak jsme ho podrobili zátěžovému testu v podobě fotbalu. Na konci dne jsme s chutí zalezli do spacáků a celý okolní svět vypnuli.

Ráno před odjezdem jsme si ještě stihli zahrát hru v cetru města. Centrum bylo rozděleno na dvě části, českou a německou. Jak tým Čechů tak i tým Němců plnil dvacítku úkolů zaměřených na historii Brna. Germánský kmen byl poražen Bóji. A pak už jsme se pobalili a odjeli do domovského města.

P.S. Z Ostravy je to do Brna osm zastávek. Zpátečním směrem je to stejné …

11.03.2016
logo

Zahráli jsme si turnaj ve florbalu.

Nahled

Po organizačních záležitostech jsme se pustili do soutěží a her. Nejprve bylo potřeba pomocí slámky přenést co nejvíce papírových kartiček. Pro některé to byl skoro neřešitelný problém. Následovala soutěž družin, při které se hledala čísla. Hlavy jsme trochu potápili při přesmyčkách s názvy měst. Družiny následně nakupovaly ostrovy do celoroční hry. Pro zasmání jsme si zahráli pár her (na vraha, elektrárna, fango cete...). Na závěr jsme zakřičeli pokřiky a uklidili klubovnu.

Čas: 15.59.59

Všichni netrpělivě očekávají úder čtvrté hodiny odpolední. Cesiové hodiny přesypávají poslední zrnka poslední femtosekundy a ...

Teď!  Zároveň startuje nespočet karetních partií, vířící osmistěnné kostky ohýbaji pravděpodobností kontinuum snad i v přilehlých paralelních vesmírech, kamenné pokerové obličeje závidí i sochy Moai.

Běda, není téměř možné stihnout si zahrát všechny hry, které máme v klubovně. Kdo jednou zaváhá, navždy stojí opodál ...

Ale jediný, kdo hrál proti nám všem, byl čas. A jako obvykle nakonec vyhrál. Dvě hodiny provanuly.

Vae victis! Poražení jsou odsouzeni k úklidu za trpkého přemítání, zda příště místo pokeru neusednout k nemilosrdnému člověče nezlob se.

12.02.2016 - 14.02.2016
Nahled

Vyrazili jsme na naší střediskovou chatu. Cesta proběhla v pohodě a všichni ji přežili (i Nemžu se svou šíleně velkou kabelou). Kolem chaty nás čekal sníh a tma. Rychle jsme zatopili a ubytovali se. Po večeři jsme si zahráli pár her. Soutěžili jsme v postřehu při čtení povídky, hráli družinové lodě, stolní hry. Před spaním se četli další povídky O. Batličky.

V sobotu jsme šli ven stavět sněhuláky, odhazovat sníh ze střechy ... Jakmile byli všichni totálně mokří, vrátili jsme se do chaty vařit oběd. Odpoledne proběhl azimutový závod a  za tmy noční bojovka. V chatě jsme si zahráli stolní hry a společně zazpívali.

V neděli jsme luštili šifry a závodili v uzlování. Pak už přišlo na řadu uklízení chaty a za krásného slunečného počasí cesta domů.

Soutěž jednotlivců vyhrál Rarach před Okem a Smíchusem. Do celoroční hry získali Medvědi 34 body, Bobři 24 bodů a Rysi 22 bodů.

22.01.2016
logo

Zahráli jsme si vybíjenou, florbal i fotbálek. Proběhl i úsek celoroční hry, ve kterém museli hoši prokázat znalost slovenského jazyka.

Nahled

První oddílová výprava v novém roce nás zavedla do Těšínských Beskyd. Z Mostů u Jablukova jsme se vydali po červeném značení vzhůru do kopce. Po hodince chůze jsme se zastavili u rozcestníku na svačinu a eskymáckou honičku. Potom pokračovalo zdolávání kopce až k chatě Severce. Smetli jsme ze sebe kupy sněhu a v šenku se za útrapy téměř himalájského stoupání odměnili čajem, kofolou či polévkou. Znovuvzkříšeni jsme otestovali sjezdovku válením sudů, krasobobováním a akrobatickým skiběžkováním. Vstupné jsme nevybírali. Cestou zpět na nádraží se nám podařilo rozbít jedny boby.