Reportáže akcí

Filtrování obsahu

logo

V pátek jsme se všichni sešli na nádraží Ostrava-Svinov, odkud jsme jeli do Olomouce a poté na Smilov. Jakmile jsme vystoupili z vlaku, čekalo nás překvapení a to velká hromada sněhu. Na chatě byla velká zima atak jsme si zatopili. Večer se začal dělat bramborový salát. A jako začala Mikulášská víkendová hra. Úkolem oddílu bylo najít peklo. Když 5 ledí z jednoho oddílu hodilo na kostce číslo 3, mohli se jít vydat hledat Mikuláše, který jim řekl, kde se peklo nachází, jakmile peklo našli, museli zpět do chaty donést svíčku na co nejméně zapalených sirkách. ( 1.místo-Pomněnky, 2.místo-Vlčata, 3.místo-Kluci ). Ráno, po rozcvičce, jsme se všichni společnbě nasdídali a začala druhá etapa Mikulášské hry. Úkolem bylo si opsat recept, který byl kolem chaty, recept byla šifra, kterou když vyluštili, tak jim vznikla odpověď, která jim řekla, čim  zničí peklo (básni nebo písní). ( 1.místo- Vlčata, 2.místo- Pomněnky, 3.místo-Kluci). Holky po etapě měly na hodinu zavázané oči, do mezioddílové soutěže, hrály jsme hry a pak šly po slepu i vařit polévku. Po hrachové polévce následoval odppolední klid, který jsme s pomněnkama využily na nacvičování divadla. Po obědě se šli všichni projít s Vědcem k lomu, po cestě si zahráli štronzo a museli postavit sněhuláka. PO procházce byla další etapa, kde cílem bylo si vybojovat obálku s intrukcemi o básni či písní. ( 1.místo- Kluci, 2.místo- Poměnky, 3.místo- Vlčata). Před večeří měly holky krále uzlů, taktéž do mezioddílové soutěže. Na večeři byl bramborový salát s rybími prsty. Po večeři jsme šli všichni do společenské místnosti, kde měl pro nás Judas připravenou televizní soutěž, u které jsme se parádně všichni pobavili a taky museli hodně zapřemýšlet. Ráno nás čekala poslední etapa a to zachránit děti z pekla. A to tím, že v chatě byli tři stanoviště (Origami, skládání oblečení, vyhledávání informací) , jakmile splnili všechny tři stanoviště, mohli vyběhnout za Mikulášem, kterému museli říct báseň či píseň, kterou se museli naučit. Když jim to Mikuláš schváli, běželi dolů do pekla, kde je ale občas popáleli čerti a museli se jit k brodu schladit, když ale v pekle byl už celý oddíl, mohli říct znova tu báseň či píseň aby odehnali čerty, vzali dítě a vrátili se do chaty. (1.místo- Pomněnky, 2.místo-Kluci, 3.místo-Vlčata). Holky před obědem měly ještě štafetu, kde si posílalá morseovkou zprávu 20 písmen. Na oběd jsme si dali teplou polévku a dojedl se salát. Po obědě nás čekal už jenom úklid. Rozdali jsme jídlo, které zbylo a jeli jsme domů.

Celkové pořadí hry:
1. Místo- Pomněnky
2. Místo- Včata a Kluci

24.11.2017
Nahled

Po delší době jsme uspořádali oddílovu soutěž v uzlování - Krále uzlů. Tentokráte v klubovně. Smíchus si připravil čtyři disciplíny. Někteří s vázačkami dost bojovali a je až k nevíře, že se celí nezauzlovali. Letošním Králem uzlů se stal Oko, před druhým Ježkem a třetím Hrnkem.

Po uzlování jsme si promítli video z letošního tábora a trochu zavzpomínali na léto.

16.11.2017
Nahled

Oddílovka se vyjímečně konala ve čtvrtek. Poprvé na oddílové akci byli členové nové družiny Vlků. Po organizačních záležitostech proběhla štafeta družinová štafeta, při které se nosily florbalové míčky na knihách. Zahráli jsme si další hry a soutěže mezi družinami. Například člověče nezlob se, papučovanou, kdo zmizel, karty a luštění šifry. Celkové výsledky: 1. Rysi 12 bodů, 2.-3. Medvědi a Bobři 11 bodů, 4. Vlci 6 bodů.

V pěknou listopadovou sobotu jsme se v počtu devíti členů vydali do Kyjovic. Po složité cestě plnou výluk jsme chvíli po deváte jsme stáli na Vřesinské, odkud jsme tramvají dojely do Horní lhoty. Odtamtud jsme se pěšky vydali k Bítovskému mlýnu, s první zastávkou ovšem u včelí louky, kde jsme si zahrály beach ball a trošku posvačili. Na tomto místě se k nám také připojil Natan, který byl ještě nakoupit jídlo do ohně. Pak jsme jenom nasedli nakoně a vvyrazili dál. Do cíle jsme dorazili kolem poledne a hned jsme začali přopravovat ohniště. Během hodiny jsme v alobalu měli udělané špekáčky, klobásky, hermelén i cibuli a to jsme mezi tím stihli i úsek. Ten se nejvíce povedl Rysům, v pořadí je následovali Bobři a pak Medvědi.

Po vydatném obědě jsme popošli o kouse dál na louku, kde jsme si zahrály další úsek, který pro změnu vyhráli Bobři. Druhé místo obsadili Rysi a třetí Medvědi. Následoval úsek po jednotlivce, který se nejvíce povedl Lišákovi. Následně jsme připravili hřiště a zahráli si papoahakapiu - indiánskou házenou. Hra byla relativně těsná a všichni se pěkně proběhli.

Dál už nás čekala jen cesta zpátky, takže jsme si nasadili batohy a vyrazili. Ze zastávky nám za deset minut jela tramvaj a tak jsme si na chvíli šťastně sedli na lavičku a čekali, než budeme na zastávce Vřesinská moct zakončit tuto povedenou výpravu.

03.11.2017
logo

První tělocvična je za námi!

Dnes jsme se poprvé v tomto školním roce sešli v tělocvičně abychom si pořádně zasportovali a protáhli celé tělo. Na protažení a zahřátí svalů jsme si zahráli florbalovou vybíjenou. Následně jsme se rozdělili do tří týmu – Medvědi + Vlci + Smíchus, Bobři + Krtek, Rysi a zahráli si miniturnaj ve florbale. Poté jsme ve své likvidaci pokračovali v kolotoči a fotbale. Na závěr jsme poslední zbytky sil dali do kapitánské vybíjené a krásně unavení jsme se vydali domů.

26.10.2017 - 29.10.2017
Nahled

Ve středu 25. 10. ve 20:30 se náš oddíl sešel v Ostravské klubovně, kde jsme strávili večer a část noci až do asi druhé hodiny ranní, kdy jsme se sbalili a vyrazili na tramvaj, která nás zavezla na hlavní nádraží, z něhož jsme autobusem kolem třetí ráno vyrazili do Krakova. Celou cestu jsme ve většině případů prospali, takže se z ničeho nic probudit na Krakovském hlavním nádraží bylo velkým překvapením.

Z nádraží jsme pěšky došli až do klubovny polských harcerů, kde jsme si na chvíli zdřímli a následně vyrazili na procházku po Krakovském centru. Tam jsme si zahrály hru, jejímž účelem bylo zjistit o Krakově něco nového. Nejúspěšnější byli Bobři, na druhém místě se umístili rysi a na třetím bobři. Po návratu do klubovny jsme si na chvíli odpočinuli a poté se podívali na nedaleký bývalý lom. Všichni měli velkou radost, když jsme se po návratu pořádně najedli a konečně zalehli do spacáků.

V pátek jsme se po pozdním budíčku vydali do krakovského aquaparku, ve kterém jsme strávili většinu dne. Všichni se pořádně bavili a naštěstí se ani nikomu nic nestalo. Cest zpět do klubovny nám následně zabrala přes hodinu a půl, díky obrovským zácpám, ve kterých náš autobus uvízl. Večer jsme si v centru města zahráli hodinovou bojovku, ve které byl nejúspěšnější Krtek, Rarach a Kovboj. Večerní odpočinek byl opět nadmíru zasloužený.

Sobota byla poněkud pohodovější, po ránu jsme se zašli podívat na Krakovský hrad Wawel, kde jsme si především prošli katedrálu. Po návratu do klubovny jsme si uvařili oběd a procvičili formou úseku nějaké ty šifry. Večer si oddílová rada zašla do krakovské pizzerie na pizzu a tím zakončila naši výpravu. Další den už nás čekalo jen balení a odchod.

Po nedělním uklizení klubovny jsme nastoupili na tramvaj, která nás zavezla na hlavní nádraží, z něhož jsme po deváté hodině ranní vyjeli autobusem zpátky do Ostravy. Odtamtud už všichni spokojeně dojeli zpátky domů.

Lišák

20.10.2017
Nahled

Dnes se konal velký závod v koulení pneumatik. Sešli jsme se v poměrně dobrém počtu u klubovny, vzali jsme tři pneumatiky, které jsme měli schované od minula a vyrazili jsme do Bělského lesa. První proběhl závod jednotlivců a to dvoukolově (první kolo rozdělilo závodníky do tří skupin, které bojovali na základě času o 1. – 4. místo, 5. – 8. místo a o poslední tři příčky), následně proběhl závod o to, komu dojede pneumatika, co nejdál a na závěr proběhl závod družin na freestylové dráze pro kola. Všichni jsme se u toho pořádně nadřeli a dali do toho všechno abychom měli co nejlepší výsledek.

Vše nakonec dopadlo takto:

2. Jestřábi
3. Bobři
4. Medvědi

Po akci proběhla oddílová rada, kde jsme se domluvili na podrobnostech k výpravě do Krakova.

14.10.2017 - 15.10.2017
Nahled

A je to tady! Hurá na vodu!

Sešli jsme se u klubovny vodáků na Deltě, kde jsme se všichni radostně přivítali a rozdělili se na dvě části. Jedna vyrazila vlakem do Lhoty u Opavy, kde nás čekal začátek našeho sjezdu. Ta druhá část vyjela s vodními oldskauty do loděnice pro lodě. Po desáté dopoledne jsme se konečně všichni připravení ve vestách setkali u řeky. Byli jsme rozděleni do posádek a připraveni k vyplutí. Postupně se i počasí začínalo zlepšovat, takže plavba to byla vskutku nádherná. Na lodích jsme dopluli k Hlučínské štěrkovně, kde jsme lodě přenesli přes pole na štěrkovnu a dojeli k loděnici. Zde jsme se všichni převlékli do suchého a zahráli si několik seznamovacích her, následně jsme si opekli buřty a povídali si u ohně. Většina z nás šla spát dost brzo, protože byli utahaní z celého dne na vodě, ale ti, co vydrželi si ještě zahráli deskovky a povídali si až dlouho do noci.

Druhý den jsme se probudili do slunečného rána, někteří z nás dokonce pod širákem. Všichni jsme se protáhli na rozcvičce a opláchli si obličej nebo se celý vykoupali ve vodě. Pak jsme posnídali vánočku s marmeládou a vyrazili zase ven užívat si krásného počasí. Zahráli jsme si bojovku s čísly, boj o píšťalku, buldoky, freesbie, … Po obědě jsme pouklízeli celou loděnici a vyrazili vlakem domů. Výpravu jsme si všichni moc užili a doufáme, že zase společně něco podnikneme.

06.10.2017
logo

V pátek se pod vedením zkušených rádců uspořádal turnaj v deskových hrách. V celé klubovně byla cítit vůně napětí, taktiky, výhry a důvtipu. Ozývaly se zvuky klapání figurek a vaření mozkových závitů. Vítězem klání se stal Rarach, který patří do bobří družiny. Sláva vítězi, čest poraženým.

OkO

Nahled

Tentokrát jsme se výjimečně vydali na výpravu ve čtvrtek, protože byl státní svátek a nám se nechtělo sedět doma.

Pořádně vyspaní jsme se sešli v devět u klubovny, kde jsme vzali lakrosky a další sportovní nářadí a za stále velmi husté mlhy jsme se vydali k Odře. Naši první zastávkou byl přístřešek Na Honculi, kde jsme výpravu zahájili hrou, kdy družiny hledali písmenka a skládali zprávu. Nakonec se to všem podařilo a po malé svačince jsme vyrazili dál k Polaneckým rybníkům. Ty jsme si prohlédli a na louce kousek od nich jsme se zastavili po druhé. Tráva byla sice pořád hodně mokrá od rosy, to nám ale nezbránilo v tom abychom se pořádně protáhli při lakrose. Zápas to byl velmi vyrovnaný díky velké amatérské profesionalitě většiny hráčů ?. Následně jsme si zahráli úseky, ve kterých jsme si procvičili orientaci podle azimutu, proběhli se při hledání čísel a potrénovali signalizaci morseovkou. Na závěr jsme si zahráli, již za krásně slunečného počasí, trojnožku, a to jak na jednotlivce, tak na družiny. Pak jsme už vyrazili zpátky ke klubovně, protože někteří z nás museli v pátek do školy, tak aby se mohli vzorně připravit. U klubovny jsme si rozdali první várku písmenek závěti do celoroční hry a po třetí hodině vyrazili spokojení domů.

Odhalená písmena do celoroční hry:
                1. Rysi – 30 písmen
                2. Bobři – 25 písmen
                3. Medvědi – 20 písmen

22.09.2017 - 23.09.2017
Nahled

Kvůli nepříznivé předpovědi počasí jsme se místo na Cvilín vydali jen do klubovny a jejího blízkého okolí, ze stejného důvodu se nás bohužel sešlo jen osm (Natan, Smíchus, Kovboj, Filip, Hrnek, Rarach, Krtek a Ivo).

V pátek se nakonec udělalo docela pěkně, takže jsme strávili celé odpoledne na louce, kde jsme si zahráli softbal, freesbie a proběhla soutěž v přihrávání s létajícím talířem. Poté jsme se přesunuli do klubovny, kde jsme si zahráli ještě několik her jako plácanou, právo džunglí, BANG!, na komára, … Po večeři jsme si ještě zahráli pár deskových her a pustli si na plátně Vykoupení z věznice Shawshank, u kterého jsme postupně usnuli.

Přes noc se nám pořádně rozpršelo, takže jsme si v tom sychravém ránu přispali až do devíti. Po snídani jsme si zahráli karty a soutěžili ve stavění věží ze sirek na hrdlu láhve. Kolem poledne jsme uspořádali soutěž ve vaření a úžasně se naobědvali. Poté jsme všechno pořádně uklidili, ale s menším zpestřením – celou dobu jsme museli mlčet. Nakonec jsme se seznámili s letošní celoroční hrou – byla nalezena závěť, která je však nečitelná a mi se její text pokusíme během roku odhalit a zjistit, kde neznámý zesnulý schoval svůj celoživotní poklad. Rozloučili jsme se pokřiky a rozešli s úsměvem domů. Děkuji všem, kteří přišla a doufám, že příště se sejdeme ve větším počtu.

Odhalená písmena do celoroční hry:
                1. Bobři – 30 písmen
                2. Medvědi – 25 písmen
                3. Rysi – 20 písmen

Nahled

Dnes jsme oficiálně zahájili letošní skautský rok. Nesešli jsme se v zrovna největším počtu, ale i tak jsme si zahráli spoustu her, jako foukanou, na kraby, šifrovací závod, přetahovanou, nervíky, ... Na závěr jsme vyhodnotili celoroční bodování za minulý rok, které bezkonkurenčně ovládl Oko.

První pátek v letošním školním roce se uskutečnila velká bojovka „Záchrana planety Země“. Každá z družin se stala týmem konstruktérů, kteří se snaží sestrojit planetární radiační štít a ochránit tak naši planetu před blížícím se zářením…
Družiny získávaly součástky z továren, z kterých následně vyráběly části štítu. Dále sabotovaly práci ostatních družin a při nedostatečné výrobě v továrnách kradly součástky konkurenci. Nakonec se družinám podařilo spojením všech štítů vyrobit dostatečně velký štít a Zemi společně s námi zachránit.
V konečném pořadí skončili bezkonkurenčně na 1. místě Rysi, s velkým odstupem za nimi byli Bobři a nakonec Medvědi. Za snahu, bojové nasazení a záchranu lidstva byli všichni oceněni sladkou odměnou.

Nahled

Prázdniny skončili, tábory jsou již minulostí a nový skautský rok je tady. Proto jsme se dnes sešli v klubovně abychom ji připravili. Utřeli jsme prach v policích a vše do nich úhledně naskládali, uložili jsme věci přivezené z tábora, vysáli jsme pořádně celou klubovnu, vytřeli chodbu a schody, vyzdobili nástěnky a z kuchyňky konečně udělali místnost, která není jen skladištěm.

Klubovna je připravena na naše další skautská dobrodružství. Rád bych poděkoval všem, kteří ve svém volnu přišli a s úklidem pomohli, jmenovitě Okovi, Celdovi, Kovbojovi, Lišákovi, Rarachovi, Benovi, Kubovi, Ježkovi a Krtkovi.