Letní tábor

01.07.2011 - 23.07.2011 | Natan | Skauti
Další oddílový tábor v Hrubé Vodě - Smilov...
30.června - před polednem jsme vynesli táborový materiál ze skladu a naložili do auta. Střelby se naštěstí nekonaly a tak jsme se bez obtíži dopravili na tábořiště. Šátek, Alarik, Natan, Arašíd, Brontosaur a Ryba měli před sebou spoustu práce. Nejprve jsme postavili číňan a pak nás čekalo nekonečné přenášení všech věcí z nástupiště dolů na louku. I přes déšť se povedlo všechen táborový materiál nastěhovat do stanu.
1.července - přijeli ostatní hoši. Postavili jsme dvě týpka, zařízení kuchyně a začala se kopat latrýna.
2.července - postavili jsme zbylé dvě týpka, jestřábák, zdravoťák, latrýny. Ani moc nepršelo.
3.července - neděle byla deštivá, ale nedalo se nic dělat a my museli dále pracovat. Pokryli jsme saunu igelitem a pod vedením Ryby se v jídelně stavěly postele. Odpoledne jsme vyrobili stoly a lavice do jídelny. Večer jsme si četli z knihy Tábor smůly.
4.července - dopoledne jsme nejprve zašli na dřevo. Dodělali jsme saunu. Hrabata pod vedením hraběnky Kláry se vrhli na shrabování mokré trávy. Polda s Rybou postavili hřiště na volejbal. Další začali hloubit díru na stožár, který jsme večer postavili. Věčer jsme měli první letošní saunu. Bohužel v řece bylo naplaveno spousta bláta, klacků a listí. Přes den jen pár přeháněk.
5.července - ráno nás konečně uvítalo sluníčko. Poprvé jsme uspořádali ranní nástup v krojích. Dohrabali jsme hřiště a postavili dřevěné branky. Po obědě proběhl první úsek táborové hry, která se námětem vrací do starověkého Říma. Družiny si měly vybojovat jméno rodu: 1. místo Medvědi - Falviovci, 2. místo Bobři - Ivliovci, 3. místo Rysi - Scipiovci. Zahráli jsme si irský fotbal, boj o talíř, softbal. Večer jsme si opět četli, zahráli městečko Palermo a za tmy oficiálně zahájili celotáborovou hru.
6.července - ráno proběhl další úsek Stavba hradeb (1.Scipiovci, 2.Ivliovci, 3. Flaviovci). Započal rovněž mezidružinový turnaj ve fotbalu (1.Rysi, 2.Bobři, 3.Medvědi). Postavili jsme půl hráze. Družiny rovněž závodili v azimutovém závodu (1.Medvědi, 2.-3.Rysi a Bobři). Večer jsme poseděli a zazpívali si u sněmovního ohně.
7.července - Ráno začalo tragicky. Arašíd si nějak špatně přepočítal množství nutné na uvaření krupice, a tak do hrnce místo jednoho sáčku nasypal 7 sáčků krupice. Čímž vznikl nepoživatelný beton. Na snídaní tudíž byla jen oplatka. Po "vydatné" snídaně byla táborová akademie. Kluci si mohli vybrat mezi zdravovědou, skautským krojem a broušením nástrojů. Pak proběhl úsek pro jednotlivce, který vyhrál Arašíd před Ondrou a Samem. Po obědě byl poplášek a přesun do Hrubé Vody na vlak, který nás odvezl do Olomouce, kde proběhl další úsek. Do tábora jsme se vrátili až po 21 hodině.
8.července - po nástupu jsme zašli na dřevo, abychom doplnili zásoby. Jen co jsme jej částečeně zpracovali začala buřina a z oblohy se řinula spousta vody. Jen tak tak jsme stačili vylívat kupící se vodu na střeše číňanu. Bouřka naštěstí neměla dlouhého trvání a my jsme před obědem stihli ještě další úsek celotáborové hry.
9.července - v sobotu dopoledne proběhlo tradiční sanitární dopoledne. Kluci si prali, větrali týpí a uklízeli. Mezi tím probíhala hra zloděj v táboře. Po obědě proběhl další úsek a táborová akademie na téma uzlování, botanika a zdravověda. Zahráli jsme si rovněž ringo a hututu. Večer se konal táborový oheň, při kterém Sam složil skautský slib.
10.července - nedělní dopoledne se dohrával turnaj v ringu a vyzkoušeli jsme si také lakros. Odpoledne bylo vedro, a tak jsme si zahráli polívanou. Horko nás neodradilo od softbalu. Večer jsme si opět četli a každý měl zahrát scénku na téma svého měsíc narození.
11.července - v pondělí jsme po nástupu zašli na nové zásoby dřeva do kuchyně a na saunu. Samozřejmě se konal další úsek hry ze starověkého Říma. Po obědě se chlapci školili při další táborové akademii na téma mezinárodní skauting a stavba stanů. Zahráli jsme si také oblíbený středověk, při kterém se opět projevily naše charaktery. Po úseku celotáborovky a po večeři jsme se šli pořádně vypotili v naší skvělé sauně.
12.července - dnešní táborová akademie byla věnována historii Říma a topografii. Následovaly úseky celotáborové hry, turnaj v penanque. Večer část kluků a Jestřábů jela do Olomouce na koncert zpěvačky Suzanne Vega. Zbytek si v táboře zahrál beachball, přehazku a Benk. Večer jsme si povídali a zpívali u táborových kamen.
13.července - ve středu jsme si zajeli na Malý Rabštejn a zkoušeli si své schopnosti lezení po skalách. Po návratu jsme dostavěli hráz, zahráli si středověk, úsek a večer ještě házení na kámen.
13,5.července - třináctý a půltý táborový den byl Dnem šíleného kulhavého ptakopyska. Budíček byl ve 22.30. Proběhla rozcvička, osobní hygiena, snídaně, ranní nástup v krojích a bodování. Dopolední program byl věnován sfoukávané a táborové akademii o hvězdách (škoda, že bylo zataženo :). Po obědě jsme si zahráli fotbal (s baterkama). Protože jsme se zpotili šli jsme si samozřejmě zaplavat v řece. Po večeři proběhl nástup, osobní hygiena a v 0:30 večerka.
14.července - stávali jsme až o půl deváté. Po úseku byla táborová akademie o kytkách a pak o stavění týpí. Začalo pršet, a tak jsme ukázkovou stavbu přerušili. Po obědě jsme si vyzkoušeli, jak si pamatujeme tábotové události při otázkové hře. Protože se déšť umoudřil dostavěli jsme týpko a proběhl úsek ze stavbou katapultů. Některé přístroje byly přinejmenším podivné a ještě podivněji střílely. Zahráli jsme si Ruskuju laptu. Po večeři jsme zkoušeli sestavovat žebříček nejdůležitějších hodnot. Rovněž jsme slavnostně předali zelené březové lístky za práci pro oddíl Rybovi, Kejmilovi a Mikrovi. Pak byla další sauna. Během ní začala bouřka, která trvala téměř až do dvou hodin ráno.
15.července - uspořádali jsme mezidružinový turnaj v kriketu. Další úsek celotáborové hry zavedl družiny do Hrubé Vody. Dohráli jsme turnaj v petanque (1. Natan, 2. Adam, 3. Libuše, 4. Dřevo). Večer proběhla další táborová akademie, úsek a pantomima. Rádcové byli vyvezení autem na rádcovskou cestu.
16.července - dopoledne proběhlo sanitarní dopoledne. Odpoledne kromě úseků jsme si zahráli Lagori a zašli pro dřevo. Večer proběhl táborový oheň.
17.července - v neděli jsme si zahráli přehazovanou, schovávanou a lakros, proběhly další úseky celotáborové hry. Večer jsme se pořádně zapotili v sauně.
18.července - po ránu nás přivítal déšť, který naštěstí brzy přestal. Vyrazili jsme do Hrubé Vody na vlak. Jeli jsme do Šternberku. Prohlédli jsme si město a vyali se na cestu do tábora. Počasí se naštěstí umoudřilo a nepršelo. Za den jsme ušli přes 30 kilometrů.
19.července - Ráno jsme zašli na dřevo. Pak družiny budovaly svatyně do dalšího úseku CT. Odpoledne jednotlivci bojovali v bedmintonu (1. Natan, 2. Kejml, 3. Libuše). Zahráli jsme si rovněž softbal. Kluci nasbírali maliny na večeři. Uvřili jsme si tvarohové knedlíky. Večer jsme si zahráli fotbal a Libuše ukazoval, jak budovat vázané stavby. V jestřábském týpku jsme si zazpívali.
20.července - ráno proběhly dva úseky. V prvním bylo potřeba přenést co nejrychleji hromadů věcí, v druhém pak rozhodovala síla při přetahování dlouhým lanem. Odpoledne jsme se řádně zapotili při lakrosu a beachbalu. Večer před saunou proběhla rétorická soutěž. Sauna byla tentorkáte hodně "výživná". Horko bylo děsivé!
21.července - Před pátou hodinou ranní začalo pršet a bohužel to vydrželo bez přestání dva dny. Dopoledne jsme si zahráli stolní hry. Po obědě se konal závěrečný úsek. Všichni v dešti bojovali co jim síly stačily a po tuhém boji vyhrál Kejml. Večer jsme se sesdli kolem pece, sušili mokré oblečení, Libuše četl a pak jsme si zazpívali.
22.července - Ranní probuzení opět do deště. V řece se objevilo spousty vody, která zalila kotel v sauně. A bylo po saunování. Po snídaní si kluci sbalili věci a začaly se rušit postele. Po jedenácte hodině přestalo pršet a dokonce se obejvilo sluníčko. Jásali jsme jako malé děti. Bohužel bez deště to vydrželo jen 15 minut! Odpoledne jsme stěhovali táborový materiál do zastávky a ke koňákovi. Vytlačit těžký materiál po mokré trávě do kopce byla pořádna dřina. Večer se konal závěrečný oheň. Sešli jsme se v jestřábském týpí, zpívali, hráli hry a scénky a vyhlásili výsledky bodování týpek a celotáborové hry. Kolem osmé večer přestalo konečně pršet!
23.července - Ráno byl budíček už v 6:30. Konečně nepršelo a louku zalil sluneční svit! Po rozcvičce jsme začali balit a vynášet věci na nástupiště. Přestěhovali jsme týpka na sluníčko, aby alespoň trochu vyschla. Uklídili jsme tábořiště a kluci vyrazili na vlak. Jestřábi počkali na náklaďák, do kterého byl naložen táborový materiál. V Ostravě jsme ještě nechali doschnout týpka a nastěhovali vše do skladu. A tábor byl minulostí...

Družiny:

3. Ivliovci (Bobři)

Odborky:
Ryba - táborník, uzlař

Další fotky naleznete na facebooku